
Is jouw camera of lens kapot? Dan kun je niet meer fotograferen en als fotoliefhebbers vinden wij dat doodzonde. Daarom helpen wij jou bij een defect in 4 stappen zo goed mogelijk weer op weg. Zo kun je snel weer mooie foto's maken.
1. Geen reparatie
Veel klachten zijn eenvoudig te verhelpen. Er kan bijvoorbeeld een instelling verkeerd staan. Wij kijken dus altijd eerst of het probleem direct aan de balie of aan de telefoon verholpen kan worden, voordat we de apparatuur opsturen naar een reparatiecentrum. In de winkel doen we dit altijd. Is je camera of lens defect en wil je deze naar ons opsturen? Neem dan eerst contact op zodat we mee kunnen denken. We kunnen ook advies geven over hoe zinvol een reparatie überhaupt is.
2. Reparatie onder garantie
Als wij het probleem niet direct aan de balie kunnen verhelpen, kijken we of het onder de garantie valt. Dat hangt van twee dingen af:
- Valt de apparatuur binnen de garantieperiode? Wij geven sinds 1 april 2018 op alle camera's en lenzen boven de €250,- maar liefst 5 jaar garantie.
- Valt het defect onder garantie? Als het defect is ontstaan bij normaal gebruik, valt dit meestal onder de garantie. Het reparatiecentrum van jouw cameramerk bepaalt of het defect inderdaad onder de garantie valt. Wij geven aan of we denken dat het defect onder de garantie valt. Zo ja, dan sturen we de apparatuur naar de reparateur. De reparatie wordt dan kosteloos uitgevoerd. Dit duurt circa 3-6 weken.
Heb je de apparatuur niet bij ons gekocht? Dan brengen wij €39.95 verzend- en administratiekosten in rekening. Dit bedrag dient vooraf betaald te worden.
3. Reparatie buiten garantie
Wanneer de apparatuur buiten de garantietermijn valt of wanneer de schade niet binnen de garantie valt (denk aan vocht-, zand- of valschade), kunnen we deze ook opsturen naar het officiële reparatiecentrum. De exacte voorwaarden verschillen per merk en hierover lichten we je graag in. In de meeste gevallen krijg je pas boven de €200,- een prijsopgave. Vind je de prijsopgave te hoog? Dan kun je de apparatuur kosteloos achterlaten of ongerepareerd retour laten komen. Je betaalt in het laatste geval wel onderzoekskosten. De reparatietermijn is doorgaans 3-6 weken.
Valt het defect niet onder de garantie? Ook dan brengen wij €39.95 verzend- en administratiekosten in rekening. Dit bedrag dient vooraf betaald te worden.
4. Kleine reparaties buiten garantie (uniek!)
Om extra service te kunnen leveren, biedt Foto Verweij kleine reparaties aan. Hiermee kun je veel tijd en geld besparen ten opzichte van een officiële reparatie buiten de garantie. Dit kan een perfecte uitkomst bieden wanneer de dagwaarde van de camera wat lager is of wanneer je de apparatuur snel weer nodig hebt. We werken hierbij op no cure no pay basis en lichten je vooraf goed in over de slagingskansen.
Reparatieprocedure
In de winkel
Breng de apparatuur langs. Wanneer het een reparatie onder garantie betreft, neem dan ook de aankoopbon mee. Aan de balie bekijken we het defect en bespreken we de opties.
Op afstand
Je kunt de apparatuur ook naar ons sturen. Wij raden dan aan dat je eerst contact opneemt met ons. Dit kan per e-mail, chat of telefonisch. Daarna download je het reparatieformulier. Vul het volledig in en voeg samen met de originele aankoopbon bij de apparatuur. Let op: stuur alleen de apparatuur op die gerelateerd is aan het defect (dus geen accessoires zoals de draagriem, accu, geheugenkaart of tas). Verpak alles goed en stuur het op naar:
Foto Verweij Nijmegen
T.a.v. Reparaties
Plein 1944, nr 145
6511 JH Nijmegen